Ozdoby wielkanocne
Ozdoby wielkanocne w wykonaniu uczniów klasy trzeciej
Ozdoby wielkanocne w wykonaniu uczniów klasy trzeciej
„MATEMATYCZNE PISANKI”
Aby pokazać, że matematyką można się również bawić, uczniowie klasy 5 realizowali projekt pod hasłem „MATEMATYCZNE PISANKI”. Zadaniem uczniów było połączenie matematyki z nadchodzącymi Świętami Wielkanocnymi … i myślę, że udało się to w 100 %. Wszyscy wykazali się kreatywnością pokazując matematykę w wersji świątecznej, za co otrzymali oczywiście oceny.
Jolanta Wysok
Szkic bohatera powieści
„Człowiek to brzmi dumnie” – rozważania o postawach bohaterów powieści ,,Quo vadis".
Uczniowie klasy VIII podjęli się wyzwania i przygotowali charakterystykę postaci w bardzo kreatywny sposób. Młodzież pracowała indywidualnie lub w parach - w zależności od wybranego bohatera. Wybór padł na najciekawsze i najbardziej wyraziste postaci, takie jak np. Neron, Petroniusz, Piotr Apostoł, Chilon Chilonides, Tygellinus, Eunice, Akte oraz Poppea Sabina.
Ósmoklasiści najpierw wyszukali w tekście lektury potrzebne informacje, następnie zgromadzili
i uporządkowali materiał rzeczowy potrzebny do tworzenia wypowiedzi. Kolejnym krokiem było przygotowanie kompozycji charakterystyki, ale w zupełnie nowatorski sposób. Uczniowie przygotowali szkice charakteryzowanych postaci, np. umieścili wewnątrz rysunku postaci cechy dotyczące osobowości, charakteru itp., a na zewnątrz – wyglądu, stosunku do innych ludzi.
Po prezentacji wyników pracy na forum klasy przyszła pora na refleksje. Uczniowie zostali poproszeni o skomentowanie słów Maksyma Gorkiego „Człowiek to brzmi dumnie” w kontekście bohaterów lektury. Rozgorzała bardzo ciekawa i dojrzała dyskusja nad istotą człowieczeństwa.
Tekst
Monika Wołos
"KOPCIUSZEK EKSPERYMENTUJE" .
W IV klasie uczniowie przy okazji omawiania baśni o Kopciuszku mieli okazję wcielić się w główną bohaterkę. Po wcześniejszym przygotowaniu wszystkich składników, dzieci dostały zadanie. Miały wymieszać mak z solą, a następnie wybrać mak. Podobne zadanie otrzymała od macochy Rózia - nasz baśniowy Kopciuszek z tym, że Rózia miała wybierać mak z popiołu. Uczniowie z niedowierzaniem przebierali mak. Po kilku minutach, zaczęli narzekać, że to nie na ich nerwy. Wtedy zaczęliśmy rozmowę o tym, jak musiał czuć się biedny Kopciuszek. Czwartoklasiści zaczęli opisywać uczucia smutku, żalu, złości, zdenerwowania, rozczarowania. Przypomnieliśmy sobie, że przecież Rózi pomogły gołębie, aby mogła jechać na bal. Nasi uczniowie bardzo szybko się domyślili, że potrzebujemy wymieszać nasz mak i sól z wodą. Woda rozpuściła sól i tym sposobem udało nam się oddzielić od niej mak. Na koniec dzieci stworzyły instrukcję do naszego klasowego eksperymentu, używając czasowników w trybie rozkazującym: